Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
09.11.2012 02:41 - Интервю с Македонският журналист Виктор Канзуров
Автор: istoriata Категория: Други   
Прочетен: 4335 Коментари: 4 Гласове:
4

Последна промяна: 09.11.2012 03:27

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
Виктор Канзуров: Божидар Димитров е фурнаджийска лопата, в Македония се компрометира

Светослава Банчева                                                                  

09.03.2010 г.

 

image
Снимка: Виктор Канзуров

Автобиография на Виктор Канзуров: Виктор Канзуров e на 38 години, от македонският град Скопие, журналист, в момента работи на свободна практика. Преди е работил във вестниците „Македонско дело”, „Вечер”, „Старт”, „Нова Македония”, и Интернет изданието „Трибуна” -
www.tribune-eu.com. Следвал е философия в Скопският Държавен университет, “Св. Св. Методий и Кирил”. Може би единственият македонски журналист, който критикува властите в Македония от независими политически позиции, но не пести критики си и към българските власти.

За критиките си срещу македонската държава, и чуждото предимно българско вмешателство, Виктор Канзуров е обвиняван, заплашван и арестуван няколко пъти с нелепи обвинения, още по времето, когато Македония е била част от Титова Югославия. През 2008 година е задържан в Интернет клуб, под обвинение, за пиянство и ексхибиционизъм на публично място, като при положението, че има достатъчно свидетели в препълнения Интернет клуб, които го оневиняват. Но и въпреки всичко, е арестуван и подведен под съдебна отговорност.

Виктор Канзуров през 2010 година, в реч на откриването на бюст паметник на Иван Михайлов (Ванчо) във град Велес, в двора на къщата на Драги Каров. Той отправя в речта си остри критики към Министъра без портфейл Божидар Димитров, която реч се посреща с аплодисменти и ръкопляскания, от събралото се множество. На следващият ден в интервю в българските медии, въпросният министърът Божидар Димитров го обвинява, че е „професионален българин”, и че търгува с български паспорти. А Виктор Канзуров няма българско гражданство.

- Здравейте господин Канзуров!

-Здравейте!

Да поговорим за вас, и вашата политическа дейност в Македония?

Добре, да поговорим.

- Първият ми въпрос е? Как влязохте в сблъсък с българския Министър без портфейл, Божидар Димитров?

- Ами докато беше директор на Националния исторически музей, той ни обещаваше, че като стане министър, ще ни помогне и финансово, и по други начини, за разни културни прояви на Македония. А ние имаме голяма нужда от помощ, защото сме тотално маргинализирани, и почти не съществуваме като общност. Та той ни говореше, убеждаваше ни: „
Момчета, изчакайте до юли“. Когато стана Министър, каза: „Аз сега съм нов, изчакайте още няколко месеца“. Изчакахме, но нищо не се случи. А си спомням, че за всички други политици, които преди това ни обещаваха различни неща и задължително не си ги изпълняваха, и той самият го казваше: „Какво да очакваш от политик – да говори истината ли?“.

image
Снимка: Виктор Канзуров

- Вие по-конкретно какво очаквахте от него?

- Ами аз имах проект за обективно политическо списание в Македония. Изпратих му го готово, странирано, и дори той даде изявление във вестник „Класа“, че ще подкрепи това македонско независимо политическо списание.

- А сега какво казва?

- Сега казва: „България е в рецесия, няма пари“. В крайна сметка не съм толкова глупав, че Божидар Димитров да си прави шеги с мен. Значи може да се организира концерт на Горан Брегович в София за посрещането на 2010 година. Той гостува и в Скопие за новата 2006 година. Един негов концерт струва 300 000 евро, а личният му хонорар, само на Горан Брегович, е 110 000 евро. Ако България, Столична община или Българската Национална Телевизия (БНТ), (благодарение на субсидиите от България), има 300 000 евро, защо да няма и 3 000 евро месечно за независимо политическо списание в Македония? Но може би на Божидар Димитров не му се иска да има такова издание, защото ще изгуби монопола си върху македонския въпрос, и в България, и в Македония. Той е един от дежурните адвокати, които уж ни защитават, а с крайните си, мегаломански и дразнещи изяви, само ни създава проблеми. След неговите не артикулирани и не премерени медийни изяви, в Македония за нас следват репресии, и ни се създават не малко проблеми и неприятности. Освен това, той ме обиди и на личностна основа така по този начин.

- Какво стана точно между вас? обяснете ни малко по подробно ако обичате.

- Ами във град Велес Република Македония, на откриването на бюста на Иван Михайлов (Ванчо), аз лично му поисках оставката на Божидар Димитров, и казах, че той е фурнаджийска лопата. Сега е в ГЕРБ, преди беше в БСП, близък беше до Георги Първанов. Когато Волен Сидеров беше в зенита на популярността и славата си, тогава той беше близък и с Волен Сидеров. От нас, македонците, той само се опитва да извлича дивиденти – лепи ни се по един много неприятен лигав начин, когато сме медийно атрактивни за него, а след това забравя за нас и проблемите ни.

image
Снимка: Виктор Канзуров

- Какво ще рече „медийно атрактивни“? Когато ви арестуват ли?

- Ами да, когато сме арестувани, когато откриваме паметници в Македония, когато срещу нас има медийни атаки или управляващите в Македония ни подлагат на репресии заради народностното ни самосъзнание. Тогава Божидар Димитров иска да бъде много близък с нас. Аз поисках оставката му, защото той според мен с нищо не ни помага, и не допринася за интересите ни, а по скоро ни вреди. По принцип е юридически легитимно, България да не помага на македонците, и въобще – на гражданите си в чужбина. Може в морален аспект това да не е морално и етично, но е съвсем легитимно законово. Но нека България да каже откровено: „Братя, довиждане, или сбогом“. А не Божидар Димитров непрекъснато да е някакъв фактор по македонския въпрос. Значи – хем да е фактор, хем да не помага с нищо, но и хем да отправя такива глупави, фалшиви обвинения срещу мен. Когато му поисках оставката във град Велес, последваха аплодисменти от хората. Поне в Република Македония, този човек вече е загубил всякаква легитимност.

- В какво ви обвини Божидар Димитров?

- Той каза в едно интервю за агенция „Фокус“, че аз съм бил „професионален българин“, и че печеля пари от посредничество за получаване на българско гражданство от македонски граждани. Все едно съм част от паспортната мафия според думите му. Но смятам да заведа дело в съда срещу него за клевета, защото обвинението му е абсурдно, и повече от нелепо. Всички в Република Македония знаят, че аз самият нямам българско гражданство. Дори не знам каква точно е процедурата за посредничество.

- Освен това сте били арестуван на няколко пъти? Колко пъти?

- Ами да. Арестуваха през 2008 година по нелепи обвинения. Докато съществуваше бивша Югославия, няколко пъти са ме арестували, през 1989 година, още като 18-годишен.

- Във връзка с политическата ви дейност ли?

- Да, или както я наричаха преди промените – анти-югославска дейност, за отделяне на Македония от Югославия.

- А сега български министър ви обвинява, че търгувате с български паспорти?

- Да. И това е катастрофа. За мен този човек вече не съществува, умрял е за мен – с него можем да се видим, само и единствено в съда. Български Министър обвинява човек, който си слага главата в торбата за правата на сънародниците му. Това е най-малкото несправедливо. И е срам за България.

- Казвате, че сега в България медиите са по-зле и от македонските. Какво имате предвид?

- Ами аз съм журналист от 1999 година, и много добре знам как стават нещата в медиите. Журналистката, която му взима интервю на Божидар Димитров, за агенция „Фокус“, не ни нарича македонци, а: „хора, които се представят за такива“. Според мен това е целенасочено. По всички журналистически правила, тя трябва да чуе и другата страна, а не ми се обадиха от агенцията. Чудно ми е?! - аз ли трябва да се моля за да получа възможност за опровержение? Има ли право тази агенция да говори за не демократичността на македонските медии, и за това как има реч на омразата, и анти български настроения, в македонските медии, след като ни ми дават думата за да се защитя?

Доколкото знам хората, които искат да получат българско гражданство, дават на пълномощниците си (какъвто се опитва да ме изкара и Божидар Димитров) документ. С него те отиват или в Министерството на Правосъдието, или в Агенцията за Българите в Чужбина. Тоест - там има документи за всички посредници, може да се провери кой, кога и колко пъти е посредничил. Божидар Димитров директно отговаря за тази агенция като Министър, и отправя такова фалшиво обвинение към мен. Тоест, тук е под въпрос, и неговата компетентност като Министър.


image
Снимка: Виктор Канзуров

- В кои други български медии има подобно отношение към вас и по македонските въпроси?

- На 08.03.2010 година, Божидар Димитров беше гост на предаването „На 4 очи“ с Цветанка Ризова, по Нова телевизия. Преди това една журналистка от това предаване ми се обади. Като говорихме десет минути, обясних и всичко, но след това водещата направи едно интервю с Божидар Димитров – че имало било висок рейтинг предаването и т. н и прочие. Не знам за какъв висок рейтинг може да става на въпрос? след като виждам че по форумите го правят за смях Божидар Димитров. Значи за българските медии съм атрактивен, и непрекъснато ми се обаждат, когато съм арестуван, или имам проблеми с македонските съдебни и полицейски власти. Но когато съм обвинен в България от Министър, който след многото трансфери е станал част от управляващата партия, настава пълно медийно мълчание.

От медийна гледна точка, случаят е атрактивен – аз съм всеизвестен и в България, и в Македония, като непримирим застъпник на свободата на словото, и свободата на свободното изразяване на националната идентичност на македонците с българско самосъзнание. Получавам несправедливо обвинение от Божидар Димитров, след като във град Велес обявих, че е фурнаджийска лопата, и му поисках оставката. Но медиите не му задават нито един въпрос на тази тема, защитавайки така по този начин Божидар Димитров. И как същите медии утре ще отправят обвинения към македонските медии, когато твърдят че излъчват анти българска пропаганда в Македония? Ако за някого има фалшиво обвинение, че е „професионален българин“, и печели пари от гражданства, и не му се даде право на отговор, тогава тези медии са не по демократични и тоталитарни, от македонските им медийни колеги. В събота имаше договорено интервю с Драги Каров, и с мен в една телевизия, което също беше цензурирано.

- Тоест! спряно! така ли?

- Да! Трябваше да участваме, но ден преди предаването, шефовете казали на водещия, че в тази телевизия не може да се говори срещу Божидар Димитров, и намериха друг гост вместо нас. Големият "националист-родолюбец", Велизар Енчев, който непрекъснато - години наред - искаше да му бъда гост, наскоро каза следното: „В нашата телевизия не може да се говори срещу Божидар Димитров“. Когато телевизиите и журналистите искат да си правят PI-AR кампании на наш гръб, че са защитници на угнетените в Македония, тогава ме търсят. А сега, когато има клевета от Божидар Димитров по мой адрес, никой не ми дава думата. Как аз утре да бъда гост в такива предавания тогава? Това демокрация и свобода на словото ли е само ми кажете? За какво става на дума тук? Защитава се един човек, който отправя фалшиви обвинения.

- По какъв начин се опитваше Божидар Димитров да използва медийната ви популярност? Като ваш защитник ли се представяше?

- Например, след като открихме бюста паметник на Тодор Александров във град Велес през 2008 годиниа, водещият на вечерните новини на телевизия Балкан Българска Телевизия (ВBТ) ни се обади на мен и на Драги Каров за интервю по телефона. Не знаехме, че Божидар Димитров е в студиото. Когато разговорът с Драги Каров приключи, и бях включен аз, още докато журналистът ми задава въпросът си, чувам Божидар Димитров как ми казва в ефир: „Здравей, Викторе!“. По този начин, като се държи фамилиарно с мен, той иска да се представи като мой много близък приятел. Защото по това време аз съм атрактивен за българската общественост и минавам за положителна личност. И в самото предаване той говори положително и за Драги Каров, и за мен. Непрекъснато ни се обажда по телефона (почти всеки ден) за да му гостуваме в предаването „Памет българска“. Ние приехме, и той ни представи на зрителите си с думите: „Сега ще ни гостуват двама благородни човека“. Как така аз веднъж съм благороден човек, а сега, две години по късно (2010 г.), се превръщам! в „професионален българин“? Ами той, с неговия живот на агент на Държавна Сигурност, не е ли могъл още тогава да разбере, че съм „професионален българин“? Как изведнъж го „научава“? точно след като аз съм го критикувал публично? При нас в Македония, децата казват: „Който си вика, за себе си вика“. Вероятно той е „професионалният българин“, който се опитва да манипулира българското обществено мнение с лъжите и манипулациите си.


image
Снимка: Виктор Канзуров

Защото аз казах още и във Велес, че Божидар Димитров финансира един бивш, а може би и настоящ доносник на УДБА (бележка редактора - югославската тайна служба за държавна сигурност УДБА). Става на въпрос, за лице с инициали П. Е. - гражданин на град Скопие, който е роден в Югозападните части на днешна Република Македония. Значи Божидар Димитров, финансира този УДБА-аш, който уж се прави на политически независим в Република Македония, но никога не го е заявил публично - винаги говори така, че да бъде приет и от македонска, и от българска гледна точка. На нас такива двулики хора, изобщо не ни трябват. Но Божидар Димитров може би е намерил в него своята сродна душа. Защото и двамата се отличават с едно характерно качество – непрекъснато говорят. В Македония на това му казваме „мелене“ или по известно като плямпане. Само мелят (плямпат), без значение какво е то – стига важното да не се дават думата на останалите за да се изкажат в едни дебати.

Въпросът е дали Божидар Димитров нарочно го финансира, или не е могъл да разбере, че този е УДБА-аш. А ако е второто, то като агент на българската Държавна Сигурност, то тогава Божидар Димитров, трябва да върне парите на българските данъкоплатци, които са финансирали неговото агентурно образование. Защото нищо не е станало от него със сигурност. Той защитава УДБА-шите, вместо националните интереси на България като Министър. Освен това знаем, че си сътрудничи с някакво дружество за Българо-македонско приятелство, което е учредено в централните части на днешна Република Македония. Хората в него са все настоящи сътрудници на днешната Държавна сигурност и полицията в Република Македония. А Божидар Димитров именно с тях си сътрудничи. Дали това е полезно или е вредно за общата кауза, за него няма никакво значение – важното е да е под светлините на прожекторите. Докато беше директор на Националния исторически музей, докара в Македонското студентско дружество "Вардар", един мъж, който тогава студент в София, родом от град Щип, Република Македония, който е с про-сръбски убеждения. Той успя да съсипе дружеството "Вардар"" както се казва това дружество, а самият Божидар Димитров, го е приел в музея на работа на не малка заплата след това.

Божидар Димитров със сигурност не е обичан и в Западните покрайнини.

- По какъв начин се е компрометирал пък там?

- Там той контактува с нишкия сръбски владика Пахомий. За Божидар Димитров е важно да се поздравява с хора, които имат някаква титла. А какви ги наприказва за църквата, която построиха нашите сънародници в Западните покрайнини? Появи се пред българската общественост и каза следното: „Имаме голям успех. Постигнахме компромис“. Какъв е компромисът – по сръбските църковни закони само лице, което е следвало на територията на Република Сърбия, може да бъде главен поп в църквата – значи трябва сръбски поп, за да бъде главен в българската църква, обаче нашият български поп ще му помага, и ще бъде клисар. Е какво означава да бъде клисар? Да целува ръката на сръбския поп ли? Ето Божидар Димитров колко е компетентен и за националните въпроси, и за църковните въпроси, и по всички въпроси.

Мога да дам още един пример – когато бил помолен да помогне на нашия сънародник Никола Стоянов, който е арестуван с фалшиво обвинение от гръцките полицейски власти. Божидар Димитров е казал следното на всеослушание: „Не трябва да се намесваме в този въпрос сега, защото с Република Гърция, имаме добросъседски отношения с нея“. Искам да подчертая тези негови думи и „дела“, и да попитам - заслужава ли си да бъде Министър? който да отговаря за българските граждани в чужбина, или в странство?

Та той дори когато се бори срещу един човек, той така го прави, да е по най-вредния и за него начин дори, че наистина е изумително поведението му. След месеци или години, той ще загуби делото срещу мен, което смятам да заведа срещу него, и тогава скъпо ще си плати. За какво е компетентен Божидар Димитров само ми кажете? Винаги, когато при него отидат гости от Република Македония, (и когато все още беше директор на Националният Исторически Музеи, и сега като е Министър), та той постоянно се хвали със своите си сексуални постижения, и постоянно говори по тази тема. Щом като е толкова привлекателен мъж според твърденията му, ами да вземе и да напише книга за успехите си в любовния си живот, а не вместо това да се бърка в политиката, и да обърква живота на хората, с неадекватните си изказвания и поведение.


- Благодаря ви господин Канзуров за интервюто.

- И аз на вас ви благодаря за отделеното време, и че ми предоставихте възможност да си изкажа и аз моята гледна точка. И ви поздравявам за изключителният ви професионализъм.



Гласувай:
4



1. audan - Самуел Ардити: Някой прави майчин помен с еврейска кръв
09.11.2012 06:23
http://bivol.bg/interview-samuel-arditi.html
цитирай
2. sande - Санде: На Виктор Канзуров не може да се вярва.
09.11.2012 14:39
Този, който го познава, знае защо.
цитирай
3. shtaparov - Каквото и да си говори тази Виктор, ...
28.11.2014 16:34
Каквото и да си говори тази Виктор,не може да промени истината: "македонците" са Българи,поставени в сръбски окови. Друг е въпросът,че в Скопска Македония нито има,нито някога е имало македонци (дори и по племе)- там е имало други Тракийски (Български) племена като пеони,меди,дардани,пелагони,албани и пр.,но не и македони. Македони обаче е имало в родния край на дедите ми- Солунско,а в такъв смисъл аз съм много повече македонец от всички тях,взети накуп! И разбира се,както всички антични македони,аз съм македонец по племе но "Барбарин" (Баргарин,Балгарин) по народност! Така че новоизпечените македончета от Скопие да си натискат парцалите и да си отворят историческите хроники (всички,които са по-стари от ХХ век): от тях ще разберат какви са- не от Божидар Димитров!
цитирай
4. shtaparov - От друга страна виждам, че Виктор ...
28.11.2014 16:39
От друга страна виждам,че Виктор Канзуров заслужава поздравления за доблестно защитаваната историческа истина! А Б. Димитров може да заслужава и някои критики,но въпреки агентурното му минало не е скъсал напълно с патриотизма.
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: istoriata
Категория: История
Прочетен: 397305
Постинги: 71
Коментари: 145
Гласове: 95
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930